הכל על לימודי תיירות

אם אתם חובבי מקומות תיירות שונים כאלה ואחרים, ומעוניינים לעסוק בכך גם באופן מקצועי הלכה למעשה, נראה כי כדאי לכם לשקול את האופציה של לימודי תיירות. מדריך טיולים בישראל יכול להצטרף אל קבוצות, מוסדות חינוך וארגונים או לעבוד באופן עצמאי. ישראל היא מדינה עם מספר עצום של אתרי תיירות ביחס לגודלה ומדי שנה מגיעים אליה מיליוני מבקרים מכל רחבי העולם. יחד עם זאת, מדריכים נדרשים לעבור לימודי תיירות הנוגעים בשורה ארוכה של נושאים ותחומים. הלימודים מועברים על ידי בתי ספר בכל רחבי הארץ והם מתאימים גם למי שמעוניין להדריך קבוצות בחו"ל.

קהל היעד העיקרי הפונה אל לימוד תיירות כולל צעירים אחרי צבא, מטיילים ותיקים, פורשי צה"ל או משטרת ישראל וגם בני גיל הזהב המעוניינים להעשיר את הידע שלהם. המטרות של הלימודים הן להכשיר מדריכים ומלווי קבוצות ולהקנות למדריך ידע נרחב ומיומנות ארגונית.

נושאי הלימוד העיקריים

אלו הם נושאי הלימוד הבולטים אליהם נחשף מדריך טיולים בישראל במהלך תקופת ההכשרה:

א. לימודי רקע – לימודים אלו מתייחסים אל אמנות, אדריכלות, יהדות ומסורת. לימודי רקע כוללים את האיסלאם, את הנצרות ואת דתות המזרח ויש להם משמעות גם מבחינת איסוף אינפורמציה על קווי יסוד בהיסטוריה של ישראל.

ב. גיאוגרפיה – כל מדריך טיולים בישראל נדרש להכיר את הגיאוגרפיה הייחודית של ארץ הקודש. בין היתר, הלימודים כוללים מבוא לגיאוגרפיה עולמית ואיזורית ושימוש במפה בתור כלי עזר.

ג. תפעול ונהלים – אי אפשר להדריך תיירים ומטיילים ללא כלים מעשיים. על המדריך לדעת כיצד לנהל את הטיול, להכין את תיק ההדרכה ולשמור על יחסי גומלין תקינים עם המטיילים. בנוסף, הדגש בנושאי הלימוד של תפעול ונהלים הוא על היבטים משפטיים ואחריות המדריך.

ד. נהלי עבודה – השלב האחרון בלימודים כולל התייחסות אל דמות המדריך ונהלי עבודה בדרכים, בבתי המלון, באטרקציות ובמהלך הפעילויות. כל אלו מבטיחים את משרתו של המדריך ואת הצלחתו ויעילותו של הטיול.

ה. גיאופוליטיקה – לא לומדים מהמקצוע הזה הרבה אבל עוברים על יסודות והשפעתה של גאופוליטיקה על העולם המודרני כולו. יש אומרים אפילו שהתחום הולך ומתפתח ובעתיד יהיה מאוד רלוונטי ושימושי.

 

Both comments and pings are currently closed.

One Response to “הכל על לימודי תיירות”

  1. במרכז הגיב:

    תודה על המאמר הנפלא. ראיתי מאמר נוסף בנושא.
    שמחתי לקרוא ולהגיב על הכתוב.