היתרונות של מועדון לקוחות בית מלון

מועדון לקוחות

רשתות של מלונות נהנים מפריסה ארצית או בינלאומית של מלונות, ובהרבה מקרים מדובר בליין שלם של סוגי מלונות באותה הרשת הכוללים: מלונות נופש לכל המשפחה, מלונות לאנשי עסקים, מלונות באתרי תיירות וספורט שונים, מלונות לזוגות צעירים, מלונות בוטיק יוקרתיים, מלוניות דרכים מסוגים שונים ועוד. לא כל רשת מספקת את כל המגוון הזה, אבל רבות מהן מתמחות ביותר מצורת אירוח אחת, ובהרבה סניפים ובמקומות שונים ומגוונים.

 

החשיבות של מועדון לקוחות של בית מלון

הקמת מועדון לקוחות של בית מלון הינו צעד חשוב למאמץ השיווקי של כל רשת. הקמת המועדון הינו אקט שיווקי ממוקד, שיוצר נאמנות הדדית בין הרשת ובין הלקוח. הנאמנות נוצרת על ידי יחס אישי ומועדף, שמקבל הלקוח מצד העסק, ומצד הלקוח בא הדבר לידי ביטוי בחזרתו לרכוש את שירותי הרשת שוב ושוב. שלא כמו ברשתות לשיווק מוצרים, רכישת שירותי בית מלון אינה נעשית בתדירות גבוהה של פעם בשבוע או פעם בחודש (למעט אנשי עסקים שנוסעים הרבה, ובהם נדון בהמשך), ולכן יש חשיבות גדולה שמועדון הלקוחות של הרשת יגרום להם לרכוש את שירותי המלון בכל פעם שהם מבקשים לצאת לחופשה או לנופש במקומות שונים בארץ או בעולם.

על מנת להשיג זאת, על המועדון להיות מאד ממוקד ובעל אסטרטגיית ניהול יצירתית. על מנהלי המועדון להכיר את סוג הלקוחות שלהם, גילם, העדפותיהם התיירותיות, האטרקציות המעניינות אותם וכיוצא באלה. כדי ליצור את הנאמנות ההדדית על המועדון להציע ללקוחותיו סל הטבות ושירותים, שמותאמים להם בדיוק במעגלים השונים של תחומי הפנאי והנופש.

מהן ההטבות שיכול מועדון לקוחות של בית מלון להציע ללקוחותיו?

מועדוני לקוחות של מלונות יכולים להציע מגוון הטבות לרבות:

  • הנחות עונתיות בשכירת חדרים
  • הנחות יום הולדת או יום נישואין וכדומה
  • הנחות על פי מפתח של מספר אנשים בדיל
  • הנחות ממוקדות בשירותי המלון כדוגמת טיפולים בריאותיים, טיפולי יופי וכדומה
  • הנחות באטרקציות הסמוכות למלון
  • הנחות בשירותי תיירות נוספים כדוגמת שכירת רכבים וכיוצא באלה
  • הנחות כלליות בשירותים שונים הקשורים לפנאי כמו כרטיסים למופעים בעונה וכדומה
  • מבצעים מיוחדים בעונות החלשות
  • צבירת "ימי מלון" שניתן להמיר בהנחות או בקבלת לילה חינם וכדומה

צורות אלה ורבות נוספות הן הדרך להפוך את לקוחות הרשת, באמצעות  מועדון הלקוחות, ללקוחות קבועים וחוזרים בכל עונה ועונה. על מנת להשיג זאת, יש לבנות את המועדון באופן יצירתי תוך פילוח וניתוח הנתונים של הלקוחות השונים, והתאמת ההטבות הנכונות לסוג הלקוחות.

לקוחות עיסקיים של מלונות, השוכרים חדרים בתדירות קבועה מקבלים יחס שונה במועדון הלקוחות המתייחס לצרכים המיוחדים שלהם בכל הנוגע לנסיעות עסקיות, וזה כולל הטבות בשירותי מלון רבים, במחירים מוזלים לאורך כל השנה, וכל זאת בנוסף להטבות הכלליות של מועדון הלקוחות הקבוע שהם חברים בו.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.